سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع روغن پایه

?

انواع روغن پایه

همه روان کننده ها از یک روغن پایه تشکیل شده اند. به طور معمول ، روان کننده ها از 90? روغن پایه و 10? مواد افزودنی تشکیل شده اند. انستیتوی نفت آمریکا (API) روغن های پایه را به پنج گروه طبقه بندی کرده است که بر اساس سطح اشباع ، سطح گوگرد و شاخص ویسکوزیته مشخص می شوند.

جهت خرید روغن پایه و اطلاع یابی از لیست قیمت کافیست با مشاوران ما تماس حاصل نمایید جهت تماس بر روی آیکن زیر کلیک نمایید 

تماس با ما 

سطح اشباع

اشباع شده نوعی مولکول است که معمولاً در روغن پایه یافت می شود. آنها به طور طبیعی در روغن پایه وجود دارند اما در طول فرآیند تصفیه سطوح بالاتری از اشباع به دست می آید. اگر سطح اشباع بیشتر باشد ، پیوند مولکولی روغن قوی تر است. این باعث افزایش مقاومت در برابر شکست و اکسیداسیون یا از دست دادن ویسکوزیته می شود.

 ?

 

سطح گوگرد

گوگرد یک عنصر معدنی طبیعی است که در نفت خام وجود دارد. از آنجا که با اکسیژن واکنش می دهد ، می تواند برای عملکرد روغن مضر باشد. همچنین تخلیه دستگاه های پس از درمان می تواند مضر باشد. علاوه بر جنبه های منفی گوگرد ، جنبه های مثبت نیز وجود دارد. گوگرد می تواند یک آنتی اکسیدان موثر باشد که پایداری اکسیداتیو را بهبود می بخشد. وقتی گوگرد کمتر باشد ، خلوص آن بهتر است و احتمال خوردگی و اکسیداسیون را کاهش می دهد.

شاخص گرانروی

شاخص ویسکوزیته به تغییرات ویسکوزیته نسبت به دمای روغن اشاره دارد. ویسکوزیته در دمای 40 درجه سانتی گراد و 100 درجه سانتی گراد اندازه گیری می شود. وقتی شاخص ویسکوزیته بالا باشد ، تغییرات با تغییرات دما کوچکتر می شوند. با کاهش دما ویسکوزیته همه روغنها افزایش می یابد و با افزایش دما ویسکوزیته کاهش می یابد.

گروه I ، II و III از نفت خام (روغن معدنی) مشتق می شوند ، گروه IV یک روغن کاملاً مصنوعی است و گروه V برای همه روغن های پایه است که در یکی از گروه های دیگر گنجانده نشده اند.

?

 

گروه I

روغنهای گروه I تصفیه شده با حلال هستند ، که فرآیند تصفیه ساده تری است و آنها را کم تصفیه شده و بنابراین ارزان ترین روغنهای پایه موجود می باشد. روغنهای تصفیه شده با حلال معمولاً از ترکیبی از مولکولهای مختلف هیدروکربن تشکیل شده اند که در فرایند تصفیه قابل تشخیص نیستند. این باعث می شود که روغن با مولکول های نامنظم باعث افزایش اصطکاک در روغن شود. بنابراین روغن های گروه I بیشتر در کاربردهای کم تقاضا استفاده می شوند.

 

گروه دوم

روغن های پایه گروه دوم تحت هیدروکراکینگ قرار می گیرند که فرایندی پیچیده تر از فرآیند روغن های گروه اول است. هیدرو ترکینگ فرایندی است که مولکولهای هیدروکربنی بزرگ را به مولکولهای کوچکتر تجزیه می کند. مولکولهای هیدروکربن این روغنها اشباع شده اند و خاصیت آنتی اکسیدانی بهتری به آنها می بخشد. روغن های گروه II قیمت نزدیکی به روغن های گروه 1 دارند.

?

گروه سوم

روغن های گروه III حتی طولانی تر از روغن های گروه II نیز طی می شوند. این فرایند که ترک خوردگی شدید نامیده می شود نیز شدیدتر است. فشار و حرارت بیشتری در طول فرآیند پالایشگاه اعمال می شود. در نتیجه روغن پایه خالص تری با کیفیت بالاتر به دست می آید. اگرچه روغن های گروه III از نفت خام گرفته می شوند ، اما گاهی اوقات به عنوان هیدروکربن سنتز شده توصیف می شوند.

گروه چهارم

روغن های پایه گروه IV پلی آلفاولفین ها هستند. اینها استخراج نمی شوند بلکه از مولکولهای یکنواخت کوچک ساخته می شوند. این همچنین بزرگترین مزیت PAO ها است زیرا می توانند به طور کامل برای ساختاری با ویژگی های قابل پیش بینی طراحی شوند. آنها بسیار مناسب برای استفاده در سرمای شدید یا شرایط بسیار گرم هستند.

 

گروه پنجم

روغن های گروه V شامل هر نوع روغن پایه غیر از موارد ذکر شده در گروه های قبلی است. اگر روغن مصنوعی است و PAO نیست ، روغن پایه گروه V است. آنها شامل روغنهای استافین و نفتین هستند. معمولاً از روغن های گروه V به عنوان روغن پایه استفاده نمی شود بلکه به عنوان افزودنی به سایر روغن های پایه استفاده می شود.

 

جهت خرید روغن پایه و اطلاع یابی از لیست قیمت کافیست با مشاوران ما تماس حاصل نمایید جهت تماس بر روی آیکن زیر کلیک نمایید 

تماس با ما 

?